Translate

vrijdag 5 maart 2021

weer oma, wieder Oma

En toen was mijn mooie meisje zwanger. Een groter kado kun je als moeder niet krijgen.
Ik heb natuurlijk al 3 kleinkinderen (Jip is inmiddels 14, Tijl is 11 en Dwayne is 8), maar iedere kleine erbij is een pracht geschenk! En een meisje, dat is mooi voor het evenwicht.
En natuurlijk krijgt oma dan een bestelling om te gaan naaien.
Roos wilde graag wat knuffels in de Vrije School /Waldorf traditie hebben. Ja "wat".... want ze wilde ze kunnen afwisselen en wassen.
Door de corona ellende heb ik gelukkig wel tijd genoeg, dus aan de slag. 
Ik heb er aardig wat gemaakt, maar dat was "vroeger"... toen Roderik net geboren was bv, bijna 40 jaar geleden dus, maar al doende leert men weer.

Wat nieuwe stof besteld en in de lappendozen geneusd  (omg.... ik heb wel aardig veel stof op voorraad!)
Begonnen met een klein knuffeltje van mooie zachte zijde. Heerlijk zacht voor hele kleine handjes!

Und dann war mein schönes Mädl schwanger. Ein größeres Geschenk kann man als Mutter nicht bekommen.
Natürlich habe ich schon 3 Enkelkinder (Jip von 14, Tijl von 11 und Dwayne von 8), aber jedes Kleine ist ein wunderbares Geschenk! Und ein Mädchen, das ist schön für die Balance.
Und natürlich bekommt die Oma dann einen Auftrag zum Nähen.
Roos wünschte sich ein paar Kuschelpuppen in der Waldorf-Tradition. Ja "einige" .... Sie wollte in der Lage sein, sie zu wechseln und zu waschen.
Wegen der Corona Problemen habe ich viel Zeit, also habe ich mich an die Arbeit gemacht.
Ich habe ziemlich viele gemacht, aber das war "damals"... Als Roderik z.B. gerade geboren wurde, das ist fast 40 Jahre her, aber man lernt ja wieder dazu.

Habe neue Stoffe bestellt und die Stoffkisten durchstöbert (omg.... ich habe ziemlich viel Stoff auf Lager!).

Angefangen mit einem kleine Knutschpuppe aus schöner weicher Seide. Wunderbar und sanft für sehr kleine Baby Händchen!


Daarna 2 lappenpopjes van flanel gemaakt. Ook heerlijk zacht natuurlijk!
1 van roze (sorry, oma kon het niet laten voor een meisje) en 1 in zachtgroen, dat past bij de kleuren van het kamertje.

Danach habe ich 2 Kuschelpuppen aus Flanell gemacht.  Natürlich auch sehr weich!
1 in rosa (schuldigung, Oma konnte rosa nicht widerstehen für ein Mädchen) und 1 in zartem grün, das zu den Farben des Baby Zimmers passt.





Volgende was een klein wiegepopje en daarna een simpel popje met een beetje gezicht en met handjes.

Als nächstes kam eine kleine Wiegepuppe (wieder in zartem Grün) und dann eine einfache Puppe mit einfaches Gesicht und Händen.






 


Wat een heerlijk werk was het weer.
Natuurlijk ga ik nog echtere poppen maken, met beentjes, handjes en voetjes en vooral haar! Daar kun je je heerlijk in uitleven! De slag heb ik inmiddels weer te pakken! 
Maar omdat er ook een verhuizing aan zit te komen moet ik waarschijnlijk even afzien.

Was für eine wunderbare Arbeit war das wieder.
Natürlich werde ich noch mehr echte Puppen machen, mit Beinen, Händen und Füßen und vor allem Haaren! Das ist wirklich eine schöne Herausforderung! Ich bin wieder voll im Geschäft! 
Da aber auch ein Umzug ansteht, werde ich wohl eine Pause einlegen müssen.



En mijn lieve Roos, met het kleinste knuffelje. 7 maanden zwanger nu

Und mein lieber Roos, mit dem kleinsten Kuschelpuppe. Jetzt im 7. Monat schwanger




tot slot en paar prachtige "buik" foto's... zo mooi! 

Zum Schluss noch ein paar schöne "Bauch"-Fotos...so wunderschön! 




2 opmerkingen: